Marx21
BSH, l’empresa alemanya que fabrica els electrodomèstics Bosch, Siemens i Balay ha anunciat el tancament, el juny de 2025, de la planta d’Esquiroz (Navarra). La planta té una plantilla de 655 persones treballadores, amb una mitjana d’edat de 50 anys.
Però, com ha assenyalat el president del comitè d’empresa, “hi ha un munt d’empreses que presten servei a BSH; si es materialitza l’anunciat tancament empresarial, més de mil persones poden quedar afectades”.
En un comunicat, la multinacional justifica la seva decisió en el fet que la planta ha deixat de ser competitiva. Això contrasta amb les dades de 2023, en què l’empresa va tenir una facturació a l’Estat espanyol de 1.545,7 milions d’euros i uns beneficis de 59,73 milions d’euros, un 1,4% més que l’any 2022.
La resposta de la plantilla no s’ha fet esperar i el Comitè d’Empresa va convocar el passat dissabte 21 de desembre una manifestació a Pamplona sota el lema “BSH no es tanca”.
Milers de persones van acudir a donar suport a la plantilla i al llarg del recorregut es van corejar consignes com “Els vostres beneficis, la nostra misèria” i “BSH no es tanca”.
Deja tu comentario