Lluites: notícies del front

ES CA

Belén Díaz Collante

Dimarts passat 14 de juny, unes 15 persones científiques i acadèmiques del col·lectiu Rebel·lió Científica, repartides per tot l’Estat (Madrid, Granada, Almeria, Astúries i Eivissa) vam rebre la notícia que estàvem sent investigades per la Brigada Antiterrorista.

El motiu: una acció duta a terme el passat 6 d’abril en què vam llençar un tint biodegradable vermell a la façana del Congrés dels Diputats [veure aquest article].

Ens van trucar per citar-nos a declarar l’endemà a la comissaria local.

A Granada, dimecres a primera hora del matí, ens van informar que havien detingut i ficat al calabós el nostre company Mauricio (on va estar pres fins a 7 hores), per la qual cosa la resta vam decidir no acudir a l’hora de la cita. Després de negociar amb l’inspector de la policia, el nostre advocat ens va garantir que si anàvem en grup ens posarien en llibertat com més aviat millor, així que vam decidir fer-ho. Allà ens van comunicar que estàvem imputades per dos delictes: delicte de danys a edifici singular protegit i delicte per “alterar de manera notòria” el ple que se celebrava en aquell moment a la Cambra Baixa.

Diversos diputats han realitzat declaracions públiques a favor nostre, al·legant que no es va produir tal alteració de la sessió.

El cas s’ha mediatitzat ràpidament i hem rebut moltes mostres de suport i ànim. L’acció no va acabar el 6 d’abril. El suport mutu ens permet passar per aquest procés sense paralitzar la nostra agenda activista.

No ens podem permetre aturar. Obeïm una llei superior.


Belén Díaz Collante és activista de Rebel·lió Científica i XR, i militant de Marx21